29/01/16Digicure har målt performanceniveauet på 36 danske webshops

Ifølge Forrester Consulting* accepterer 47 % af brugerne at vente op til 2 sek. på at et website indlæses. Efter 3 sek. uden et resultat, vil 40 % have forladt websitet. 52 % udtaler, at hastigheden er afgørende for deres loyalitet til et website**.

Som ansvarlig for en webshop, er succeskriteriet bl.a. at dit site performer så du kan yde dine besøgende god, enkel og hurtig service. Men performer websitet dårligt i form af lange svartider og lav tilgængelighed, vil det jvf. ovenstående være vanskeligt at nå succeskritererne.

Digicure har målt performanceniveauet, heriblandt svartider og tilgængeligheden, på 36 danske webshops hver 15. minut, i perioden d. 17.-28. januar 2016. Resultatet af denne måling kan du se her!

Ser du en værdi i at optimere din webshop? Digicure inviterer til webinar!
Efterfølgende har vi analyseret disse webshops, for at få et indblik i hvad der kan optimeres. Hvad disse optimeringer består af og hvad man kan gøre for at få en hurtig webshop, vil vi gennemgå når vi inviterer dig til webinaret ”Sådan optimerer du din webshop til at levere hurtige svartider”.

Læs mere om webinaret “Sådan optimerer du din webshop til at levere hurtige svartider”

 

* Akamai Reveals 2 Seconds As The New Threshold Of Acceptability For ECommerce Web Page Response Times – https://www.akamai.com/us/en/about/news/press/2009-press/akamai-reveals-2-seconds-as-the-new-threshold-of-acceptability-for-ecommerce-web-page-response-times.jsp

** How Loading Time Affects Your Bottom Line – http://blog.kissmetrics.com/loading-time/

 

Nyhedsoversigt