Visit Denmark – Turister skal også opleve god online service

Online manager, Annette Jørgensen udtaler:

Turister skal også opleve god online service

Hos VisitDenmark markedsfører vi Danmark som rejsemål, for at tiltrække flere udenlandske ferie- og mødegæster, der kan øge indtjeningen i turismeerhvervet samt skabe omsætning og beskæftigelse i det danske samfund.

Der kommer derfor mange besøgende på vores website og de kommer primært fra udlandet, hvor de gerne skulle få oplevelsen af Danmark som et venligt og serviceminded land. Som en konsekvens af dette, er det vigtigt for os at vores website fungerer optimalt, ikke kun designmæssigt, men også i forhold til at holde svartiderne så korte som muligt, også fra den anden side af kloden.

Performance tjek af eksterne leverandører
Vi bruger Digicures Webperformance X-ray til at optimere vores website, så det lever op til best practise. Værktøjet analyserer hele vores website i dybden og kommmer derefter med en performance score og forslag til hvad vi kan gøre for at få en bedre score. Vi benytter os meget af billeder til markedsføring af Danmark og her hjælper Webperformance X-ray med at komprimere alle billeder og levere dem til os, uden der sker et tab af kvalitet. Desuden får vi leveret applikationer fra eksterne leverandører, hvor det er en stor fordel for os at kunne bruge Webperformance X-ray til at tjekke at applikationen lever op til vores performancekrav.

Stor tilfredshed med Digicure
Vi har været meget tilfredse med vores samarbejde med Digicure og den ekspertise de stiller til rådighed. Udviklingen viser, at der lige som alt andet, kommer mere og mere fokus på websitets hastighed, især i udlandet. Derfor arbejder vi i VisitDenmark også fortsat med hele tiden at optimere vores website og nedbringe svartiden og vi forventer da også at fokus kun vil blive større i fremtiden.

Reference_-Visitdenmark-500x262px